راهنمای استفاده از چند حساب کاربری گوگل به طور همزمان
       پورتال تخصصی برترین های آی تی
تاریخ : 11 / 8 / 1389
نویسنده : حامد.ح

اغلب کسانی که موضوع امنیت ارتباطات ایمیلی برایشان مهم است سعی می کنند از چند حساب کاربری مختلف برای مدیریت ایمیل های شان استفاده کنند. برای مثال یک ایمیل شغلی، یک حساب کاربری برای کارهای شخصی و … اما همیشه مشکل ورود به این حساب های کاربری وجود داشته است چون همزمان نمیشده از طریق یک مرورگر به انها وارد شد.

حالا گوگل امکان استفاده از چند حساب کاربری به طور همزمان را فعال ساخته و این امر برای کاربرانی که بیش از یک اکانت گوگل دارند این امکان را فراهم می کند که هویت آنلاین خود را مدیریت کنند. این ویژگی جدید به این معنی است که شما دیگر لازم نیست برای استفاده از اکانتهای متفاوت مرتباً وارد و خارج شوید و یا از مرورگرهای مختلف برای ‪کار‬ همزمان از چند اکانت استفاده کنید. 


البته این امکان جدید با همه سرویسهای گوگل کار نمی کند و محدودیتهایی نیز دارد. در حال حاضر تنها سرویسهایی که با آن همخوانی دارند موتور جستجوی گوگل، گوگل کد، تقویم گوگل، جیمیل، خبرخوان گوگل، Sites و بخش Voice می باشند. بخش اسناد یا همان گوگل داک خودمان نیز هنوز در این سرویس فعال نشده ولی گفته شده که به زودی اضافه خواهد شد.


مشکلات احتمالی که می بایست در مورد آنها اطلاع داشته باشیم:


در هنگام استفاده از چند اکانت، تقویم گوگل و جیمیل دیگر به صورت آفلاین کار نخواهند کرد. پس در صورتی که می خواهید امکان دسترسی به تقویم و جیمیل به صورت آفلاین را از دست ندهید از این سرویس جدید استفاده نکنید.
حال این سوال پیش می آید که در یک زمان چند حساب کاربری به صورت آنلاین می توانیم داشته باشیم؟ در حال حاضر گوگل تنها اجازه استفاده از 3 اکانت به صورت همزمان را داده است.


جهت فعال کردن این سرویس دو راه را به شما پیشنهاد می کنیم. البته قبل از آن می بایست توسط یکی از حسابهای کاربری خود وارد گوگل شده باشید.

اولین و راحت ترین راه استفاده از این لینک است. در صفحه باز شده گزینه On - Use multiple Google Accounts in the same web browser  را انتخاب کرده و حتما هر ۴ گزینه زیرمجموعه آن را تیک زده و انتخاب کنید. این عمل بدین معنی است که شما از تمامی تغییراتی که پس از تائید نهایی در اکانت شما به وجود می آید مطلع هستید.



راه دوم بدین صورت است که در صفحه اصلی گوگل بر روی گزینه settings و سپس Google Account settings کلیک می کنید.

در صفحه باز شده در زیر مجموعه Personal Settings گزینه ای به نام Multiple sign-in مشاهده می کنید. بر روی لینک Edit در کنار این گزینه کلیک کنید. صفحه جدید همان صفحه ای است که در روش اول دیدیم. باقی عملیات مانند روش اول است.

پس از اینکه این سرویس را فعال نمودید، در کنار آدرس ایمیل شما در سمت راست و بالای صفحه  مثلثی ظاهر خواهد شد که با کلیک بر روی این مثلت منوی آبشاری باز می شود که اجازه می دهد حسابهای کاربری بعدی خود را وارد کنید.


چگونه می توانیم بین حسابهای کاربری خود سوئیچ کنیم (در رفت و آمد باشیم)؟
با کلیک بر روی مثلث ذکر شده اکانتهای دیگر شما به نمایش در خواهد آمد که به دلخواه می توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید.


اگر به سرویسهایی وارد شویم که توسط اکانت چند گانه پشتیبانی نمی شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
اولین اکانتی که توسط آن وارد شده اید به عنوان حساب پیش فرض شما در نظر گرفته شده است و هر زمان که شما یکی از سرویسهای پشتیبانی نشده را انتخاب کنید فقط اکانت پیش فرض شما فعال خواهد ماند و دیگر اکانت ها غیر فعال خواهند شد. تنها راه فعال شدن دیگر اکانت ها این ست که از سرویس پشتیبانی نشده خارج شوید.
 

منبع: www.asandownload.com

 



|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند اینترنت , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
این وبلاگ روزانه جدیدترین مطالب را از برترین سایتها و وبلاگهای فارسی زبان که در زمینه آی تی و موضوعات مرتبط با آن فعالیت میکنند را دریافت کرده و منتشر می کند .